1. Nedodržování bezpečného odstupu
Bezpečný odstup je zásadní podmínkou zastavení vozidla, aniž by došlo ke srážce. Současné brzdové a asistenční systémy významně pomáhají bezpečnému zastavení a zkrácení brzdné dráhy, ale hlavní odpovědnost je stále ještě na řidiči. Brzdná dráha naloženého kamionu s hmotností 40 t je přibližně 40 m při intenzívním brzdění z rychlosti 80 km/hod. To je asi 2x větší vzdálenost oproti osobnímu automobilu. V okamžiku, kdy osobní auto zastaví, má kamion zbytkovou rychlost ještě téměř 50 km/hod. Na mokrém povrchu může být brzdná dráha ještě 2x delší, na ujetém sněhu nebo náledí až 4x. Čas brzdění tvoří reakce řidiče, reakce brzd, náběh brzdného účinku na maximum a vlastní brzdění. Čas reakce řidiče podobně jako reakce brzdového systému je většinou méně než 1 vteřina. Blesková reakce řidiče tedy situaci mnohdy již nezachrání. Podstatné je dodržení dostatečné vzdálenosti za vpředu jedoucím vozidlem.